Мобилната реклама, част 2

Posted: април 14, 2011 by ekipmgm in Реклама

Друга възможност, която мобилните технологии дават на рекламата са мобилните съобщения (SMS и MMS). Съществуват два основни метода при този вид реклама:

  • Application-to-Person (A2P) /Приложение-до-потребител/ –

Представлява част от кратко текстово съобщение, оградена в скоби, в която се намира рекламното послание, което е и линк към уеб сайт, адаптиран за екрана на мобилните телефони.

Текстовото съобщение може да бъде:

– sms-услуга, например новини, хороскоп и т.н., за която получателят на съобщението е абониран,

– sms-уведомление (напр. за излязла сметка)

– интерактивни съобщения – за sms-игри например.),

  • Person-to-Person (PSP) /Потребител-до-потребител/ – Възможно е вмъкването на реклама в личните съобщения между хората. Този вид реклама не е често използван в наши дни, но въпреки това някои оператори възнаграждават абонати, които са готови да получават реклами в съобщенията от приятелите си с отстъпки към дейности като изпращане на MMS / SMS.

Друг вид мобилна реклама, определено предизвикващ интерес, са QR кодовете. QR кодът е матричен (двуизмерен) баркод, който може да бъде прочетен с помощта на специален QR-четец и определени телефони с камера. Кодът се състои от черни модули, подредени в бял квадрат. Кодираната информация може да бъде текст, линк към интернет адрес или друга информация.

Една от сферите, в които се употребяват QR кодовете, е маркетингът. Могат да бъдат интегрирани както в традиционни, така и в интерактивни кампании.

Използват се в билбордове, визитни картички, печатни реклами, e-mail кампании, в уеб-сайтове и т.н.

QR кодовете представляват интерес за маркетинга, тъй като притежават способността за измерване на степента на повлияване с висока степен на точност.

Друго място на мобилната реклама е в мобилните приложения. Те са еквивалент на софтуерните програми, с които разполагаме на компютрите. Има хиляди мобилни приложения, имащи различно предназначение: e-mail клиенти, чат-клиенти, мобилни браузери, клиенти за социални мрежи, игри, електронни книги, приложения за разглеждане на снимки, видео, аудио, календари, калкулатори, карти и т.н.

Рекламите могат да бъдат осъществени по два начина:

  • В приложението с помощта на банери, рекламни страници, линкове и т.н.
  • Спонсориране за насърчаване на марката или продукта
Автор: maider634
Реклами

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

В момента коментирате, използвайки вашия профил WordPress.com. Излизане /  Промяна )

Google photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Google. Излизане /  Промяна )

Twitter picture

В момента коментирате, използвайки вашия профил Twitter. Излизане /  Промяна )

Facebook photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Facebook. Излизане /  Промяна )

Connecting to %s