Какво е креативна реклама?

Posted: март 23, 2011 by ekipmgm in Реклама

Размисли….

Всички знаем какво се крие под значението на думата реклама, но едва ли всички се досещаме какво значи „креативност”. „Креативност” е от онзи особен вид думи, които се използват много често, но не значат нищо или значат нещо, което не може много точно да бъде обяснено. Това е една от онези т.нар. „чуждици”, които непрекъснато се използват в ежедневието ни и сякаш са станали вече толкова известни, че ги приемаме за нарицателни и не намираме смисъл да ги обясняваме. Креативността е изобретяване, експериментиране, растеж, поемане на рискове, разбиване на правилата, допускане на грешки и забавление. Креативността е функция на ума, която е трудна за дефиниране, обяснение и научен експеримент. Съзидателният процес често се свързва с „проблясъка”, озарението, което идва внезапно и изчезва незабавно. Няма начин да се предизвика волево и няма начин да се измери.

Развитието на креативния процес изисква много време. Креативните учени, като Айнщайн, Фройд, и творците, като Леонардо да Винчи и Полок, са отделяли много часове, месеци и години в развитието на идеите си. Както се казва, креативността е 1% вдъхновение и 99% труд. Изследването на много исторически личности показва, че успехът на креативния ум се дължи на любовта към създаването. Креативните хора имат определени личностни характеристики и като правило знаят точно какво искат да постигнат. Освен това са необходими и специфични умения за пресъздаването на креативната идея.

Креативната реклама се стреми да вникне в съзнанието на потребителя, да направи нещо ново, нещо запомнящо се. Креативното мислене изобщо и особено в сферата на маркетинга и рекламата, се налага поради наличието на глобална конкуренция, заради динамиката в поведението на потребителите и особеностите на трудовия пазар. Най-общо казано:  светът се развива с неописуем темп; всяка фирма се бори да привлече частица от потребителите на пазара. Тази задача става все по-непосилна с времето и точно този бърз темп на развитие на пазара налага възникването на „креативното мислене” и в частност и на „креативната реклама”.

Много от създателите на такъв тип иновативна реклама използват тясната връзка между психология и маркетинг. С правилна лингвистична структура и чрез прилагането на някои отдавна известни правила на човешката психология възможностите в маркетинга стават безгранични.

Креативната реклама набира скорост в развитието си и това, както вече споменах, се обяснява с динамиката на развитие на пазара. Моето мнение е, че именно този тип мислене е бъдещето на рекламата по целия свят. Стремежа към привличане на потребители към определена компания ще развие до голяма степен този вид реклама и ние ще се радваме на още по-грабващи съзнанието предложения за рекламиране.


Реклами

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

В момента коментирате, използвайки вашия профил WordPress.com. Излизане /  Промяна )

Google photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Google. Излизане /  Промяна )

Twitter picture

В момента коментирате, използвайки вашия профил Twitter. Излизане /  Промяна )

Facebook photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Facebook. Излизане /  Промяна )

Connecting to %s